Det nya husdjuret

Vi har fått ett nytt husdjur ute vid stugan. Varje eftermiddag vid samma tid kommer han/hon fram och umgås med oss långt in på kvällen. Till att börja med kallade jag vår hare för Skurken men nu börjar man bli riktigt fäst vid den. För tillfället kallar vi den för det något fantasilösa namnet Skutt. Det är nog dags att döpa den till ett mer personligt namn snart.

Oftast sitter den och äter på vår gräsmatta alldeles intill oss. Så länge man håller en meters avstånd sitter den lugnt kvar och äter men klappa den får man inte än. Jag sträckte fram handen förra helgen för att testa men när jag var en decimeter i från blev jag tydligen lite för närgången.

Som tur är så är "Skutt" väluppfostrad och låter bli alla rabatter (eller också har han inte fått smak för våra planterade växter än). Min äng har också fått vara i fred men jag tog honom på bar gärningen med en Stor Blåklocka munnen nyligen! Det är ett trevligt sällskap så lite växter här och där som försvinner får man nog blunda för.




Skutt växer fort men han äter också konstant. Favoritmaten verkar för tillfället vara vitklöver.




Ooops! Där blev jag tagen på bar gärning på förbjudet område...

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad stor han/hon har blivit!

2009-07-16 @ 10:37:30
URL: http://mycolourfuldays.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken sötnos ^^

2010-04-13 @ 18:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0